Azlan Nor

Takaful, Hartanah dan Pembinaan

Uncategorized

Siapa Mula Tak Penting

Apa yang Alan belajar, sepatutnya tak pernah dan tak akan wujud siapa yang mulakan dulu. Tak kisah sebenarnya siapa mula dulu. Awak ke saya.. Itu semua tak penting.

Ini semua mungkin sebab kita tak ikhlas? Atau macam mane?

Sepatutnya kalau kita ikhlas mesti kita tak akan ungkit siapa yang mulakan dulu. Betul tak?

Contohnya, saya contact awak dulu. Kenape kene ade siapa contact dulu? Sebaiknya kita berdua berebut-rebut nak jadi yang pertama contact dulu kan? Itu yang paling bagus. Barulah nampak ikhlas sikit 🙂

Ada jugak yang anggap macam terhegeh-hegeh pulak kalau kita yang contact dulu ni. Dia tak contact kita pon. Bende ni harus dibuang di lautan Hindi. Tak bagus ada perasaan ni. Nanti makan diri.

Terhegeh-hegeh tak akan berlaku kalau bertepuk sebelah tangan kan. Kalau dia nak dia mesti layankan. Tak perlu nak ada perasaan terhegeh-hegeh tu. Tak baik untuk kesihatan jugak. Haha

Apa apa pun tak perlu ada perasaan siapa mulakan dulu ea. Kalau dah buat tak perlu dah ungkit. Ikhlaskan diri tu. Itu yang paling terbaik 🙂

Tak rugi dan tak penting  pon siapa yang mulakan dulu. Kena happy bila mulakan dulu ea 🙂

-alan-
11/05/2014
0319am

Still Love u ! Azwa !!!

Comment here

CommentLuv badge